Mentimeter ir interaktīva prezentācijas programmatūras platforma, kas ļauj skolotājam iegūt reāllaika informāciju no saviem skolēniem ar tiešraides aptaujām, viktorīnām un vārdu mākoņiem. Skolēniem ir nepieciešami viņu mobilie tālruņi/planšetdators vai dators, lai piedalītos, un WiFi vai mobilo datu pieslēgums, lai varētu piekļūt internetam un iesniegt atbildes. Lietošanas instrukcijā plaši aprakstītas programmatūras iespējas prezentāciju veidošanā, funkciju pielietojums, rezultātu izguve.
LiveWorksheets ļauj pārveidot tradicionālās drukājamās darblapas (doc, pdf, jpg...) par "interaktīvām darblapām". Skolēni var aizpildīt darba lapas tiešsaistē un nosūtīt savas atbildes skolotājam. Platformas fukcionalitāte motivē skolēnus un skolotāji ietaupa laiku, jo daudzas skolēnu atbildes tiek vērtētas automatizēti. Pamācībā izskaidrotas platformas lietošanas funkcijas, aprakstīti soļi profila izveidei, darblapu nosūtīšanai, u.c.noderīgi soļi.
Kahoot platforma piedāvā iespēju pedagogiem veidot testus dažādos mācību priekšmetos par dažādām tēmām. Kahoot var izmantot visa vecuma skolēniem un ar jebkuru ierīci (datoru, viedierīci, planšetdatoru) un skolēniem nav nepieciešama reģistrēšanās jeb konta izveide. Platforma ir paredzēta tam, lai mācīšanās procesu padarītu interaktīvu un jautru.
Materiāls ir Eiropas dabaszinātņu skolotāju asociācijas “Science on Stage” jeb “Zinātne uz skatuves” izveidots metodiskais materiāls, ko latviešu valodā sagatavojušas ZRKAC direktores vietniece Skaidrīte Bukbārde un direktore Sarmīte Vīksna. Šis ir aprakstu krājums par Eiropas zinātniekiem un izgudrotājiem ar praktiskiem uzdevumiem, lai pilnveidotu skolēnu valodas un pētnieciskās prasmes sākumskolas posmā.
Rokasgrāmatā ietvertas 111 atgriezeniskās saites aktivitātes, kuras skolotāji var izmantot gan klātienes, gan neklātienes mācību procesā. Tās sagrupētas tā, lai skolotāji var vieglāk atrast piemērotāko paņēmienu konkrētai situācijai. Rokasgrāmatā pieejams arī teorētiskais materiāls atgriezeniskās saites pielietojuma izpratnes pilnveidei, kas atspoguļo efektīvas un pozitīvas AS būtību. Darbs izstrādāts konkursa "Mācies digitāli" ietvaros 2021./2022. māc.g.
Idejas, kā veidot mandalas no rudens veltēm. Mandalu veidošanu kā metodi var izmantot dažādās mācību stundās. Materiālu sagatavoja Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolas skolotāja Laima Baltiņa.
Ventspils Digitālā centra speciāliste Arnita Damberga dalās pieredzē par to, kā tiek īstenots attālinātais mācību process, izmantojot daudzveidīgus bezmaksas tiešsaistes rīkus uzdevumu veidošanai un atgriezeniskās saites sniegšanai un saņemšanai, kā arī nodrošinot starppriekšmetu saikni, piemēram, dabaszinību tēmas sasaisti ar latviešu valodu, matemātiku, datoriku vai sociālajām zinībām.
Eiropas dabaszinātņu skolotāju asociācijas "Science on Stage" jeb "Zinātne uz skatuves" sagatavotais mācību līdzeklis. Galvenais mērķis ir sniegt skolotājiem idejas un materiālus mācību stundām, apvienojot eksperimentu veikšanu ar valodas prasmju attīstīšanu, jo bērni pētot un eksperimentējot papildus attīsta loģisko domāšanu, iemācās jaunus jēdzienus, pilnveido lasīšanas un rakstīšanas prasmes. Pielikumā ir atrodama grāmata, darba lapas pieejamas šeit: ieej.lv/SqcqJ
Fizikas projekts: “Un tomēr viņa griežas” ir eksperimentu un demonstrējumu komplekss, lai veicinātu bērnu izpratni par to, kā rotācija ietekmē mūs un lietas ap mums – sākot no rotaļlietām un beidzot ar planētām un galaktikām.
Materiāls ir pārpublicēts no žurnāla "Skolas vārds".
Interaktīvais mācību materiāls paredzēts 1.-4. klašu skolēniem, kuri apgūst speciālās pamatizglītības programmu Nr. 11015611 un Nr. 21015811 (A, B līmenis).
Mācību materiāls sastāv no 100 interaktīviem tematiskiem uzdevumiem latviešu valodas, matemātikas un dabaszinātņu 1.-4. klases mācību tēmu apguvei.
Tematiskie uzdevumi sadalīti divās daļās – latviešu valoda un matemātika, atbilstoši katras klases līmenim. Dabaszinību tēmas integrētas latviešu valodas un matemātikas vielā.
Materiāls izstrādāts ESF projektā “Atbalsta pasākumu komplekss izglītojamo mācību, darba un sadzīves prasmju apguves veicināšanai” (Vienošanās Nr.2011/0003/IDP/1.2.2.4.2/11/APIA/VIAA/043). Pirms lietošanas atarhivēt vienā mapē.
Pastāstīt par dabā novērotajām kustībām, to veidiem un izmantošanu ikdienā. Stundā sasniedzamais rezultāts: 1. Prot noteikt kustību veidus. (Ķermeņi kustās - taisnā virzienā, līkumiem, svārstveida šurpu- turpu, griežas riņķī.) 2. Zina nosaukt piemērus kustībām un skaidro ikdienā izmantojamo kustību veidus. Izmantotās metodes un formas: Sasaiste ar tematu – video; situāciju analīze; darbs pārī; grupā; individuāli; diskusija; demonstrēšana; pašvērtējums.
Metodiskajā materiālā ir iekļauti 48 skaņu faili un katrai skaņai atbilstoši sagatavotas vizuālās uzskates kartītes ar vides objektiem, kas attēlo dzirdamo skaņu. Visas piedāvātās skaņas saistītas ar bērniem ierastu ikdienas vidi un darbībām. Metodiskais materiāls paredzēts pirmsskolas un sākumskolas pedagogiem un izglītojamajiem mācību procesa dažādošanai. Metodisko materiālu sagatavoja izglītības metodiķe M. Cabija un L. Gutnika.
Metodiskie materiāli
MENTIMETER.COM PLATFORMAS LIETOŠANAS PAMĀCĪBA SKOLOTĀJA DARBĀ
Pievienots:Mentimeter ir interaktīva prezentācijas programmatūras platforma, kas ļauj skolotājam iegūt reāllaika informāciju no saviem skolēniem ar tiešraides aptaujām, viktorīnām un vārdu mākoņiem. Skolēniem ir nepieciešami viņu mobilie tālruņi/planšetdators vai dators, lai piedalītos, un WiFi vai mobilo datu pieslēgums, lai varētu piekļūt internetam un iesniegt atbildes. Lietošanas instrukcijā plaši aprakstītas programmatūras iespējas prezentāciju veidošanā, funkciju pielietojums, rezultātu izguve.
LIVEWORKSHEETS.COM PLATFORMAS LIETOŠANAS PAMĀCĪBA SKOLOTĀJA DARBĀ
Pievienots:LiveWorksheets ļauj pārveidot tradicionālās drukājamās darblapas (doc, pdf, jpg...) par "interaktīvām darblapām". Skolēni var aizpildīt darba lapas tiešsaistē un nosūtīt savas atbildes skolotājam. Platformas fukcionalitāte motivē skolēnus un skolotāji ietaupa laiku, jo daudzas skolēnu atbildes tiek vērtētas automatizēti. Pamācībā izskaidrotas platformas lietošanas funkcijas, aprakstīti soļi profila izveidei, darblapu nosūtīšanai, u.c.noderīgi soļi.
KAHOOT PLATFORMAS LIETOŠANAS PAMĀCĪBA SKOLOTĀJA DARBĀ
Pievienots:Kahoot platforma piedāvā iespēju pedagogiem veidot testus dažādos mācību priekšmetos par dažādām tēmām. Kahoot var izmantot visa vecuma skolēniem un ar jebkuru ierīci (datoru, viedierīci, planšetdatoru) un skolēniem nav nepieciešama reģistrēšanās jeb konta izveide. Platforma ir paredzēta tam, lai mācīšanās procesu padarītu interaktīvu un jautru.
Metodiskais materiāls sākumskolas skolotājiem “Mēness laternā un ausu sildītāji”
Pievienots:Materiāls ir Eiropas dabaszinātņu skolotāju asociācijas “Science on Stage” jeb “Zinātne uz skatuves” izveidots metodiskais materiāls, ko latviešu valodā sagatavojušas ZRKAC direktores vietniece Skaidrīte Bukbārde un direktore Sarmīte Vīksna. Šis ir aprakstu krājums par Eiropas zinātniekiem un izgudrotājiem ar praktiskiem uzdevumiem, lai pilnveidotu skolēnu valodas un pētnieciskās prasmes sākumskolas posmā.
Atgriezeniskās saites paņēmienu rokasgrāmata skolotājiem
Pievienots:Rokasgrāmatā ietvertas 111 atgriezeniskās saites aktivitātes, kuras skolotāji var izmantot gan klātienes, gan neklātienes mācību procesā. Tās sagrupētas tā, lai skolotāji var vieglāk atrast piemērotāko paņēmienu konkrētai situācijai. Rokasgrāmatā pieejams arī teorētiskais materiāls atgriezeniskās saites pielietojuma izpratnes pilnveidei, kas atspoguļo efektīvas un pozitīvas AS būtību. Darbs izstrādāts konkursa "Mācies digitāli" ietvaros 2021./2022. māc.g.
Krāsainās rudens mandalas
Pievienots:Idejas, kā veidot mandalas no rudens veltēm. Mandalu veidošanu kā metodi var izmantot dažādās mācību stundās. Materiālu sagatavoja Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolas skolotāja Laima Baltiņa.
Attālinātais mācību process un tā realizācija Ventspils Digitālā centra interešu izglītības nodarbībās STEM skola (2. - 4. klases skolēniem)
Pievienots:Ventspils Digitālā centra speciāliste Arnita Damberga dalās pieredzē par to, kā tiek īstenots attālinātais mācību process, izmantojot daudzveidīgus bezmaksas tiešsaistes rīkus uzdevumu veidošanai un atgriezeniskās saites sniegšanai un saņemšanai, kā arī nodrošinot starppriekšmetu saikni, piemēram, dabaszinību tēmas sasaisti ar latviešu valodu, matemātiku, datoriku vai sociālajām zinībām.
Metodiskais materiāls "Lilu māja. Valodas attīstība, izmantojot eksperimentus"
Pievienots:Eiropas dabaszinātņu skolotāju asociācijas "Science on Stage" jeb "Zinātne uz skatuves" sagatavotais mācību līdzeklis. Galvenais mērķis ir sniegt skolotājiem idejas un materiālus mācību stundām, apvienojot eksperimentu veikšanu ar valodas prasmju attīstīšanu, jo bērni pētot un eksperimentējot papildus attīsta loģisko domāšanu, iemācās jaunus jēdzienus, pilnveido lasīšanas un rakstīšanas prasmes. Pielikumā ir atrodama grāmata, darba lapas pieejamas šeit: ieej.lv/SqcqJ
Fizikas projekts "Un tomēr viņa griežas"
Pievienots:Fizikas projekts: “Un tomēr viņa griežas” ir eksperimentu un demonstrējumu komplekss, lai veicinātu bērnu izpratni par to, kā rotācija ietekmē mūs un lietas ap mums – sākot no rotaļlietām un beidzot ar planētām un galaktikām. Materiāls ir pārpublicēts no žurnāla "Skolas vārds".
Interaktīvs mācību palīglīdzeklis 1.-4.klašu skolēniem ”Mācīsimies kopā!”
Pievienots:Interaktīvais mācību materiāls paredzēts 1.-4. klašu skolēniem, kuri apgūst speciālās pamatizglītības programmu Nr. 11015611 un Nr. 21015811 (A, B līmenis). Mācību materiāls sastāv no 100 interaktīviem tematiskiem uzdevumiem latviešu valodas, matemātikas un dabaszinātņu 1.-4. klases mācību tēmu apguvei. Tematiskie uzdevumi sadalīti divās daļās – latviešu valoda un matemātika, atbilstoši katras klases līmenim. Dabaszinību tēmas integrētas latviešu valodas un matemātikas vielā. Materiāls izstrādāts ESF projektā “Atbalsta pasākumu komplekss izglītojamo mācību, darba un sadzīves prasmju apguves veicināšanai” (Vienošanās Nr.2011/0003/IDP/1.2.2.4.2/11/APIA/VIAA/043). Pirms lietošanas atarhivēt vienā mapē.
Kustība
Pievienots:Pastāstīt par dabā novērotajām kustībām, to veidiem un izmantošanu ikdienā. Stundā sasniedzamais rezultāts: 1. Prot noteikt kustību veidus. (Ķermeņi kustās - taisnā virzienā, līkumiem, svārstveida šurpu- turpu, griežas riņķī.) 2. Zina nosaukt piemērus kustībām un skaidro ikdienā izmantojamo kustību veidus. Izmantotās metodes un formas: Sasaiste ar tematu – video; situāciju analīze; darbs pārī; grupā; individuāli; diskusija; demonstrēšana; pašvērtējums.
METODISKAIS MATERIĀLS “SAKLAUSI, ATPAZĪSTI, NORĀDI!”
Pievienots:Metodiskajā materiālā ir iekļauti 48 skaņu faili un katrai skaņai atbilstoši sagatavotas vizuālās uzskates kartītes ar vides objektiem, kas attēlo dzirdamo skaņu. Visas piedāvātās skaņas saistītas ar bērniem ierastu ikdienas vidi un darbībām. Metodiskais materiāls paredzēts pirmsskolas un sākumskolas pedagogiem un izglītojamajiem mācību procesa dažādošanai. Metodisko materiālu sagatavoja izglītības metodiķe M. Cabija un L. Gutnika.
Darba lapa dabaszinībās
Pievienots:Darba lapa dabas zinībās, par tēmu platlapji