Latviešu valoda

Metodiskie materiāli

  • LiveWorksheets ļauj pārveidot tradicionālās drukājamās darblapas (doc, pdf, jpg...) par "interaktīvām darblapām". Skolēni var aizpildīt darba lapas tiešsaistē un nosūtīt savas atbildes skolotājam. Platformas fukcionalitāte motivē skolēnus un skolotāji ietaupa laiku, jo daudzas skolēnu atbildes tiek vērtētas automatizēti. Pamācībā izskaidrotas platformas lietošanas funkcijas, aprakstīti soļi profila izveidei, darblapu nosūtīšanai, u.c.noderīgi soļi.

  • Kahoot platforma piedāvā iespēju pedagogiem veidot testus dažādos mācību priekšmetos par dažādām tēmām. Kahoot var izmantot visa vecuma skolēniem un ar jebkuru ierīci (datoru, viedierīci, planšetdatoru) un skolēniem nav nepieciešama reģistrēšanās jeb konta izveide. Platforma ir paredzēta tam, lai mācīšanās procesu padarītu interaktīvu un jautru.

  • Materiālā par Meteņiem ir padomāts par sākumskolas skolotāju, klases audzinātāju, tas ietver: - bagātu folkloras materiālu krājumu par Meteņiem (kā ģērbjas, ko ēd, kādus priekšmetus izmanto, ko velk mugurā, ko dzied, ko dejo, utt.); - scenāriju ārpusklases pasākumam; - tabulu, kurā uzskaitītas idejas mācību priekšmetu satura kontekstā; - daudz un dažādi pielikumi, ko izmantot mācību stundā. Materiālu izstrādājusi sākumskolas skolotāja Anika Apine.

  • Materiāls ir Eiropas dabaszinātņu skolotāju asociācijas “Science on Stage” jeb “Zinātne uz skatuves” izveidots metodiskais materiāls, ko latviešu valodā sagatavojušas ZRKAC direktores vietniece Skaidrīte Bukbārde un direktore Sarmīte Vīksna. Šis ir aprakstu krājums par Eiropas zinātniekiem un izgudrotājiem ar praktiskiem uzdevumiem, lai pilnveidotu skolēnu valodas un pētnieciskās prasmes sākumskolas posmā.

  • Rokasgrāmatā ietvertas 111 atgriezeniskās saites aktivitātes, kuras skolotāji var izmantot gan klātienes, gan neklātienes mācību procesā. Tās sagrupētas tā, lai skolotāji var vieglāk atrast piemērotāko paņēmienu konkrētai situācijai. Rokasgrāmatā pieejams arī teorētiskais materiāls atgriezeniskās saites pielietojuma izpratnes pilnveidei, kas atspoguļo efektīvas un pozitīvas AS būtību. Darbs izstrādāts konkursa "Mācies digitāli" ietvaros 2021./2022. māc.g.

  • Pedagoģes Dairas Liepiņas veidots krājums, kurā atrodamas lugas, etīdes, radoši uzdevumi, spēles, mēles mežģi, mīklas, problēmsituācijas runas un iztēles attīstīšanai. Krājumā iekļautās lugas ir paredzētas rādīšanai gadskārtu un valsts svētkos.

  • Krāsainās rudens mandalas

    Pievienots:

    Idejas, kā veidot mandalas no rudens veltēm. Mandalu veidošanu kā metodi var izmantot dažādās mācību stundās. Materiālu sagatavoja Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolas skolotāja Laima Baltiņa.

  • Rokasgrāmata sākumskolas pedagogiem „Mācības bilingvāli un latviešu valodā” sniedz teorētisku un metodisku atbalstu lietpratībā balstītā mācību satura un pieejas ieviešanai, kā arī sākumskolas skolēnu valodas pratības veicināšanai. Rokasgrāmata izstrādāta Latviešu valodas aģentūras īstenotā ESF projekta Nr.8.3.1.1/16 „Kompetenču pieeja mācību saturā” ietvaros.

  • Lieldienas

    Pievienots:

    Materiālā,kas paredzēts sākumskolai, atrodams Lieldienu paražu, tautasdziesmu, ticējumu un mīklu īss apkopojums. Pēdējā slaidā ir saite, uz kuras uzspiežot, materiāls atveras kā grāmatiņa (Flipbook).

  • Lieldienas

    Pievienots:

    Apkopoti Latviešu valodas aģentūras izstrādātie materiāli par Lieldienām – spēles, uzdevumi, rotaļas, noderīgas idejas svētku gaidīšanai un svinēšanai. Materiāli paredzēti darbam ar sākumskolas skolēniem.

  • Interaktīvais mācību materiāls paredzēts 1.-4. klašu skolēniem, kuri apgūst speciālās pamatizglītības programmu Nr. 11015611 un Nr. 21015811 (A, B līmenis). Mācību materiāls sastāv no 100 interaktīviem tematiskiem uzdevumiem latviešu valodas, matemātikas un dabaszinātņu 1.-4. klases mācību tēmu apguvei. Tematiskie uzdevumi sadalīti divās daļās – latviešu valoda un matemātika, atbilstoši katras klases līmenim. Dabaszinību tēmas integrētas latviešu valodas un matemātikas vielā. Materiāls izstrādāts ESF projektā “Atbalsta pasākumu komplekss izglītojamo mācību, darba un sadzīves prasmju apguves veicināšanai” (Vienošanās Nr.2011/0003/IDP/1.2.2.4.2/11/APIA/VIAA/043). Pirms lietošanas atarhivēt vienā mapē.

  • Mūsdienu skolēns viennozīmīgi var būt grāmatu lasītājs un tehnoloģiju piekritējs. Viens otru var veiksmīgi papildināt. Tehnoloģiju piedāvātie risinājumi ļauj nojaukt fiziskās robežas. Uzrunāt skolēnus, sniegt informāciju par jaunāko, aicināt lasīt var ne tikai klātienē tiekoties bibliotēkā, bet arī virtuālajā pasaulē. Autores: Mg.sc Inta Brantevica un Bc. Baiba Dinka

  • Atgādnes latviešu valodā 1. klasei

    Pievienots:

    Metodisko materiālu sagatavoja izglītības metodiķe, speciālās izglītības skolotāja Ilze Šteinburga. Materiāla mērķis un uzdevumi: palīdzēt skolēniem ar mācīšanās traucējumiem apgūt pamatizglītības standarta mērķus, uzdevumus un prasības latviešu valodā 1. klasē. Materiāls noderēs pedagogiem un izglītojamajiem, apgūstot latviešu valodas mācību vielu 1. klasē.

  • Vārdšķiras

    Pievienots:

    Latviešu valoda 4. klasei. Skolēni pilnveido savu kompetenci latviešu valodā, veidojot sapratni par valodu kā sistēmu, attīsta prasmi darboties ar zināmajām vārdšķirām, pareizi lieto tās savā runā un rakstos. Materiāls iesniegts konkursa "Laiks iespējām" 2018./2019. ietvaros