Socrative ir interaktīva tiešsaistes platforma, kas ļauj skolotājiem veidot dažādas aptaujas, testus un viktorīnas un reāllaikā iegūt atgriezenisko saiti. Socrative ir piemērota gan klātienes, gan attālinātajam mācību procesam, padarot to par daudzpusīgu rīku, lai nodrošinātu efektīvu un iesaistošu mācību vidi. Skolēniem nav nepieciešams konts, nevajag instalēt programmatūru, jo socrative darbojas tīmeklī.
Platforma ir lielisks veids, kā aizraujošā veidā papildināt vārdu krājumu vai iegaumēt terminus. Mācību kartītes ļauj ātri apgūt jaunus jēdzienus, mācību aktivitātes ģenerē jautājumus no lietotāja ievadītās informācijas, savukārt testa aktivitāte ļauj izglītojamajiem sekot līdzi savam progresam un saņemt tūlītēju atgriezenisko saiti. Platforma ir pieejama gan tīmeklī, gan mobilajā lietotnē, padarot to ērti lietojamu jebkurā vietā.
Mentimeter ir interaktīva prezentācijas programmatūras platforma, kas ļauj skolotājam iegūt reāllaika informāciju no saviem skolēniem ar tiešraides aptaujām, viktorīnām un vārdu mākoņiem. Skolēniem ir nepieciešami viņu mobilie tālruņi/planšetdators vai dators, lai piedalītos, un WiFi vai mobilo datu pieslēgums, lai varētu piekļūt internetam un iesniegt atbildes. Lietošanas instrukcijā plaši aprakstītas programmatūras iespējas prezentāciju veidošanā, funkciju pielietojums, rezultātu izguve.
LiveWorksheets ļauj pārveidot tradicionālās drukājamās darblapas (doc, pdf, jpg...) par "interaktīvām darblapām". Skolēni var aizpildīt darba lapas tiešsaistē un nosūtīt savas atbildes skolotājam. Platformas fukcionalitāte motivē skolēnus un skolotāji ietaupa laiku, jo daudzas skolēnu atbildes tiek vērtētas automatizēti. Pamācībā izskaidrotas platformas lietošanas funkcijas, aprakstīti soļi profila izveidei, darblapu nosūtīšanai, u.c.noderīgi soļi.
Kahoot platforma piedāvā iespēju pedagogiem veidot testus dažādos mācību priekšmetos par dažādām tēmām. Kahoot var izmantot visa vecuma skolēniem un ar jebkuru ierīci (datoru, viedierīci, planšetdatoru) un skolēniem nav nepieciešama reģistrēšanās jeb konta izveide. Platforma ir paredzēta tam, lai mācīšanās procesu padarītu interaktīvu un jautru.
Materiālā par Meteņiem ir padomāts par sākumskolas skolotāju, klases audzinātāju, tas ietver:
- bagātu folkloras materiālu krājumu par Meteņiem (kā ģērbjas, ko ēd, kādus priekšmetus izmanto, ko velk mugurā, ko dzied, ko dejo, utt.);
- scenāriju ārpusklases pasākumam;
- tabulu, kurā uzskaitītas idejas mācību priekšmetu satura kontekstā;
- daudz un dažādi pielikumi, ko izmantot mācību stundā.
Materiālu izstrādājusi sākumskolas skolotāja Anika Apine.
Rokasgrāmatā ietvertas 111 atgriezeniskās saites aktivitātes, kuras skolotāji var izmantot gan klātienes, gan neklātienes mācību procesā. Tās sagrupētas tā, lai skolotāji var vieglāk atrast piemērotāko paņēmienu konkrētai situācijai. Rokasgrāmatā pieejams arī teorētiskais materiāls atgriezeniskās saites pielietojuma izpratnes pilnveidei, kas atspoguļo efektīvas un pozitīvas AS būtību. Darbs izstrādāts konkursa "Mācies digitāli" ietvaros 2021./2022. māc.g.
Idejas, kā veidot mandalas no rudens veltēm. Mandalu veidošanu kā metodi var izmantot dažādās mācību stundās. Materiālu sagatavoja Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolas skolotāja Laima Baltiņa.
Apkopoti Latviešu valodas aģentūras izstrādātie materiāli par Lieldienām – spēles, uzdevumi, rotaļas, noderīgas idejas svētku gaidīšanai un svinēšanai. Materiāli paredzēti darbam ar sākumskolas skolēniem.
Digitālie rīki projekta mācībām (iespēja skolēniem sadarboties un veidot tiešsaistē projekta darbu, t.sk. virtuālās realitātes projektu) un atgriezeniskās saites nodrošināšanai, skolēnu vizuālizpratnes, lasītprasmes un kritiskās domāšanas veidošanai un pārbaudei - Google Jamboard, Google Earth, EdPuzzle un TED-Ed.
Materiālu darbnīcai E-prasmju dienas Zemgales reģiona pedagogiem 2021 ietvaros sagatavojis Rīgas Juglas vidusskolas skolotājs Ļevs Rusilo.
Idejas un piemēri, kā izmantot MS Office 365 MS Teams un Google rīkus (Forms, Docs, Presentation, Jamboard, Earth, Arts & Culture), kā arī EdPuzzle, Quizlet, Wordlwall Edpuzzle, EdTed, Padlet, Linoit, StoryJumper, Rubistar u.c. rīkus klātienes un attālināto mācību procesā, .
Materiāls sagatavots darbnīcai E-prasmju dienas Zemgales reģiona pedagogiem 2021 ietvaros.
Kā iepazīt rakstnieku interaktīvā spēlē? Literatūra 10.klasei (2 stundas)
Sasniedzamais rezultāts:
1., 2.stundā skolēns, iepazīstot aplikācijas MetaverseStudio rīku, raksta stāstu, kas būs par pamatu digitālam produktam – jaunam paplašinātās realitātes stāstam, ko varēs lietot neierobežots skaits cilvēku.
Metodiskie materiāli
SOCRATIVE.COM PLATFORMAS LIETOŠANAS PAMĀCĪBA SKOLOTĀJA DARBĀ
Pievienots:Socrative ir interaktīva tiešsaistes platforma, kas ļauj skolotājiem veidot dažādas aptaujas, testus un viktorīnas un reāllaikā iegūt atgriezenisko saiti. Socrative ir piemērota gan klātienes, gan attālinātajam mācību procesam, padarot to par daudzpusīgu rīku, lai nodrošinātu efektīvu un iesaistošu mācību vidi. Skolēniem nav nepieciešams konts, nevajag instalēt programmatūru, jo socrative darbojas tīmeklī.
QUIZLET.COM PLATFORMAS LIETOŠANAS PAMĀCĪBA SKOLOTĀJA DARBĀ
Pievienots:Platforma ir lielisks veids, kā aizraujošā veidā papildināt vārdu krājumu vai iegaumēt terminus. Mācību kartītes ļauj ātri apgūt jaunus jēdzienus, mācību aktivitātes ģenerē jautājumus no lietotāja ievadītās informācijas, savukārt testa aktivitāte ļauj izglītojamajiem sekot līdzi savam progresam un saņemt tūlītēju atgriezenisko saiti. Platforma ir pieejama gan tīmeklī, gan mobilajā lietotnē, padarot to ērti lietojamu jebkurā vietā.
MENTIMETER.COM PLATFORMAS LIETOŠANAS PAMĀCĪBA SKOLOTĀJA DARBĀ
Pievienots:Mentimeter ir interaktīva prezentācijas programmatūras platforma, kas ļauj skolotājam iegūt reāllaika informāciju no saviem skolēniem ar tiešraides aptaujām, viktorīnām un vārdu mākoņiem. Skolēniem ir nepieciešami viņu mobilie tālruņi/planšetdators vai dators, lai piedalītos, un WiFi vai mobilo datu pieslēgums, lai varētu piekļūt internetam un iesniegt atbildes. Lietošanas instrukcijā plaši aprakstītas programmatūras iespējas prezentāciju veidošanā, funkciju pielietojums, rezultātu izguve.
LIVEWORKSHEETS.COM PLATFORMAS LIETOŠANAS PAMĀCĪBA SKOLOTĀJA DARBĀ
Pievienots:LiveWorksheets ļauj pārveidot tradicionālās drukājamās darblapas (doc, pdf, jpg...) par "interaktīvām darblapām". Skolēni var aizpildīt darba lapas tiešsaistē un nosūtīt savas atbildes skolotājam. Platformas fukcionalitāte motivē skolēnus un skolotāji ietaupa laiku, jo daudzas skolēnu atbildes tiek vērtētas automatizēti. Pamācībā izskaidrotas platformas lietošanas funkcijas, aprakstīti soļi profila izveidei, darblapu nosūtīšanai, u.c.noderīgi soļi.
KAHOOT PLATFORMAS LIETOŠANAS PAMĀCĪBA SKOLOTĀJA DARBĀ
Pievienots:Kahoot platforma piedāvā iespēju pedagogiem veidot testus dažādos mācību priekšmetos par dažādām tēmām. Kahoot var izmantot visa vecuma skolēniem un ar jebkuru ierīci (datoru, viedierīci, planšetdatoru) un skolēniem nav nepieciešama reģistrēšanās jeb konta izveide. Platforma ir paredzēta tam, lai mācīšanās procesu padarītu interaktīvu un jautru.
METODISKAIS MATERIĀLS PAR METEŅIEM (MATERIĀLS IZSTRĀDĀTS SĀKUMSKOLAS SKOLOTĀJIEM)
Pievienots:Materiālā par Meteņiem ir padomāts par sākumskolas skolotāju, klases audzinātāju, tas ietver: - bagātu folkloras materiālu krājumu par Meteņiem (kā ģērbjas, ko ēd, kādus priekšmetus izmanto, ko velk mugurā, ko dzied, ko dejo, utt.); - scenāriju ārpusklases pasākumam; - tabulu, kurā uzskaitītas idejas mācību priekšmetu satura kontekstā; - daudz un dažādi pielikumi, ko izmantot mācību stundā. Materiālu izstrādājusi sākumskolas skolotāja Anika Apine.
Atgriezeniskās saites paņēmienu rokasgrāmata skolotājiem
Pievienots:Rokasgrāmatā ietvertas 111 atgriezeniskās saites aktivitātes, kuras skolotāji var izmantot gan klātienes, gan neklātienes mācību procesā. Tās sagrupētas tā, lai skolotāji var vieglāk atrast piemērotāko paņēmienu konkrētai situācijai. Rokasgrāmatā pieejams arī teorētiskais materiāls atgriezeniskās saites pielietojuma izpratnes pilnveidei, kas atspoguļo efektīvas un pozitīvas AS būtību. Darbs izstrādāts konkursa "Mācies digitāli" ietvaros 2021./2022. māc.g.
Krāsainās rudens mandalas
Pievienots:Idejas, kā veidot mandalas no rudens veltēm. Mandalu veidošanu kā metodi var izmantot dažādās mācību stundās. Materiālu sagatavoja Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolas skolotāja Laima Baltiņa.
Lieldienas
Pievienots:Apkopoti Latviešu valodas aģentūras izstrādātie materiāli par Lieldienām – spēles, uzdevumi, rotaļas, noderīgas idejas svētku gaidīšanai un svinēšanai. Materiāli paredzēti darbam ar sākumskolas skolēniem.
Digitālie rīki projekta veidošanas mācībām
Pievienots:Digitālie rīki projekta mācībām (iespēja skolēniem sadarboties un veidot tiešsaistē projekta darbu, t.sk. virtuālās realitātes projektu) un atgriezeniskās saites nodrošināšanai, skolēnu vizuālizpratnes, lasītprasmes un kritiskās domāšanas veidošanai un pārbaudei - Google Jamboard, Google Earth, EdPuzzle un TED-Ed. Materiālu darbnīcai E-prasmju dienas Zemgales reģiona pedagogiem 2021 ietvaros sagatavojis Rīgas Juglas vidusskolas skolotājs Ļevs Rusilo.
Daudzveidīgu IT rīku izmantošana transversālo kompetenču pilnveidei attālinātajās mācībās
Pievienots:Idejas un piemēri, kā izmantot MS Office 365 MS Teams un Google rīkus (Forms, Docs, Presentation, Jamboard, Earth, Arts & Culture), kā arī EdPuzzle, Quizlet, Wordlwall Edpuzzle, EdTed, Padlet, Linoit, StoryJumper, Rubistar u.c. rīkus klātienes un attālināto mācību procesā, . Materiāls sagatavots darbnīcai E-prasmju dienas Zemgales reģiona pedagogiem 2021 ietvaros.
Virtuālie kultūras pasākumi
Pievienots:Skolotāja Ļeva Rusilo virtuālo kultūras pasākumu saraksts. Materiāls publicēts izdevumā "Skolas Vārds" nr. 17/18 (183) 11.12.2020.
Kā iepazīt rakstnieku interaktīvā spēlē?
Pievienots:Kā iepazīt rakstnieku interaktīvā spēlē? Literatūra 10.klasei (2 stundas) Sasniedzamais rezultāts: 1., 2.stundā skolēns, iepazīstot aplikācijas MetaverseStudio rīku, raksta stāstu, kas būs par pamatu digitālam produktam – jaunam paplašinātās realitātes stāstam, ko varēs lietot neierobežots skaits cilvēku.