Mentimeter ir interaktīva prezentācijas programmatūras platforma, kas ļauj skolotājam iegūt reāllaika informāciju no saviem skolēniem ar tiešraides aptaujām, viktorīnām un vārdu mākoņiem. Skolēniem ir nepieciešami viņu mobilie tālruņi/planšetdators vai dators, lai piedalītos, un WiFi vai mobilo datu pieslēgums, lai varētu piekļūt internetam un iesniegt atbildes. Lietošanas instrukcijā plaši aprakstītas programmatūras iespējas prezentāciju veidošanā, funkciju pielietojums, rezultātu izguve.
LiveWorksheets ļauj pārveidot tradicionālās drukājamās darblapas (doc, pdf, jpg...) par "interaktīvām darblapām". Skolēni var aizpildīt darba lapas tiešsaistē un nosūtīt savas atbildes skolotājam. Platformas fukcionalitāte motivē skolēnus un skolotāji ietaupa laiku, jo daudzas skolēnu atbildes tiek vērtētas automatizēti. Pamācībā izskaidrotas platformas lietošanas funkcijas, aprakstīti soļi profila izveidei, darblapu nosūtīšanai, u.c.noderīgi soļi.
Izstrādāts bezmaksas digitāls mācību līdzeklis 1.- 4.klašu skolēniem “Klimats un tā pārmaiņas”. Digitālo rīku var lietot, izmantojot interaktīvo tāfeli, planšetes vai datorus. Lai nodrošinātu optimālu digitālā rīka darbību, iesakām, to atvērt interneta pārlūkprogrammā Chrome vai Edge (Vai citā uz Google Chrome bāzes būvētā pārlūkprogrammā). Saite uz digitālo mācību līdzekli: https://www.digi4clima.org/ . Digitālā rīka lietošanas instrukcija skatāma pievienotajā materiālā.
Kahoot platforma piedāvā iespēju pedagogiem veidot testus dažādos mācību priekšmetos par dažādām tēmām. Kahoot var izmantot visa vecuma skolēniem un ar jebkuru ierīci (datoru, viedierīci, planšetdatoru) un skolēniem nav nepieciešama reģistrēšanās jeb konta izveide. Platforma ir paredzēta tam, lai mācīšanās procesu padarītu interaktīvu un jautru.
Rokasgrāmatā ietvertas 111 atgriezeniskās saites aktivitātes, kuras skolotāji var izmantot gan klātienes, gan neklātienes mācību procesā. Tās sagrupētas tā, lai skolotāji var vieglāk atrast piemērotāko paņēmienu konkrētai situācijai. Rokasgrāmatā pieejams arī teorētiskais materiāls atgriezeniskās saites pielietojuma izpratnes pilnveidei, kas atspoguļo efektīvas un pozitīvas AS būtību. Darbs izstrādāts konkursa "Mācies digitāli" ietvaros 2021./2022. māc.g.
Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolas skolotāja Daina Birkenbauma ir izveidojusi Youtube kanālu, kurā ievietoti apmēram 130 video materiāli, ko var izmantot mācību priekšmetā "Bioloģija". Ieskatam tiek piedāvāts vienas video stundas un pievienoto materiālu apraksts, kā arī norādīta Youtube kanāla saite. Darba autore materiālus veidojusi, akcentējot jaunajā standartā aktuālās prasmes un caurvijas. Materiāls iesniegts konkursam "Mācies digitāli" 2021./2022. māc. g.
Metodiskajā materiālā koku un krūmu noteikšanai ziemā ir izveidotas noteicēja kartītēs, kurās ir attēloti savvaļas un dekoratīvo koku un krūmu zari ar pumpuriem un doti augu nosaukumi latviešu, latīņu un krievu valodā. Materiāls tapis Rīgas Jauno tehniķu centrā.
Metodiskajā materiālā “Augi pavasarī” ir apkopoti pavasarī ziedoši lakstaugi, kas klasificēti pēc to ziedu krāsas. Materiāls tapis Rīgas Jauno tehniķu centrā.
"Dabas alfabēts" ir uzdevumu krājums dzīvo organismu nosaukumu apguvei. Materiāls tapis Rīgas Jauno tehniķu centrā 2021. gadā. Krājumā iekļauti 20 uzdevumi. Katrs sastāv no 2 lapām - uzdevumu lapas - tabula ar latviešu alfabēta burtiem un dzīvo organismu attēliem un šifra.
Metodiskais līdzeklis “Portfolio mācību jomu satura un latviešu valodas integrētai apguvei” pamatizglītības un vidējās izglītības skolotājiem veidots, lai palīdzētu mazākumtautību skolēniem mācību priekšmetu satura apguves procesā apgūt arī latviešu valodu. Izstrādāts Latviešu valodas aģentūras īstenotā ESF projekta Nr.8.3.1.1/16 „Kompetenču pieeja mācību saturā” ietvaros.
Galvenās mācīšanas idejas, mācot Covid-19 laikā. Kā mācīt Covid-19 laikā? Kādas izmaiņas jāievieš? Kā adaptēties jaunajai situācijai? Kādi ir lielākie izaicinājumi? Kā notiek pāreja uz digitālo mācīšanu? Kādi rīki tiek izmantoti? Kādas ir digitālās mācīšanas priekšrocības?
Materiāls ir rediģējams un pielāgojams gandrīz jebkuram mācību priekšmetam 7.-12. kl. (oriģ. izmantots 12. kl. dabaszinībam tematā "Tehnoloģijas un to radītās vides pārmaiņas". Kritēriji ļauj skolēnam pirms prezentācijas veidošanas saprast, kam jābūt redzamam radošā darba rezultātā, skolotājam atvieglo radošo darbu vērtēšanu un konkrētas atgriezeniskās saites sniegšanu, kā arī skolēnam gala rezultātā ir vieglāk saprast, kāpēc saņemts konkrētais vērtējums, kas ir izdevies un kas būtu jāpilnveido.
Materiāls ir izmantojams kā lasīšanas uzdevums 12. klases dabaszinībās tematā "Evolūcija un ģenētika" vai 10. klases bioloģijā tematā "Dzīvības rašanās un evolūcija".
Materiāls ir rediģējams un pēc būtības izmantojams jebkurā mācību priekšmetā 7.-12. klasei (oriģināli izmantots 10. klases dabaszinībām tematā "Atoma uzbūve. Radioaktivitāte"). Skolotājs plānā ieraksta plānotās tēmas un sasniedzamos rezultātus. Skolēni plānu saņem temata sākumā un katras tēmas noslēgumā atbild uz jautājumiem, tādā veidā reflektējot par zināšanu un prasmju apguvi.
Mateiālā ietilpst: teksts 5 slaidu prezentācijas izveidei un 5 slaidu prezentācijas vērtēšanas kritēriji. Tie ir izmantojami 11. klases dabaszinību tematā "Gāzes dabā un tehnikā", bet der arī ģeogrāfijā un ķīmijā. 5 slaidu prezentācijas vērtēšanas kritēriji ir rediģējams materiāls un pēc būtības pielāgojams gandrīz jebkuram mācību priekšmetam 7.-12. klasē .
Vides faktoru ietekme uz cilvēka organismu. Toksiskās un atkarību izraisošās vielas, Psihotropās vielas, Eletromagnetiskā starojuma ietekme, Skaņas ietekme un mērīšana, mazgāšanas līdzekļi, imunitāte.
Materiāls iesniegts konkursa "Laiks iespējām" 2018./2019. ietvaros
Metodiskie materiāli
MENTIMETER.COM PLATFORMAS LIETOŠANAS PAMĀCĪBA SKOLOTĀJA DARBĀ
Pievienots:Mentimeter ir interaktīva prezentācijas programmatūras platforma, kas ļauj skolotājam iegūt reāllaika informāciju no saviem skolēniem ar tiešraides aptaujām, viktorīnām un vārdu mākoņiem. Skolēniem ir nepieciešami viņu mobilie tālruņi/planšetdators vai dators, lai piedalītos, un WiFi vai mobilo datu pieslēgums, lai varētu piekļūt internetam un iesniegt atbildes. Lietošanas instrukcijā plaši aprakstītas programmatūras iespējas prezentāciju veidošanā, funkciju pielietojums, rezultātu izguve.
LIVEWORKSHEETS.COM PLATFORMAS LIETOŠANAS PAMĀCĪBA SKOLOTĀJA DARBĀ
Pievienots:LiveWorksheets ļauj pārveidot tradicionālās drukājamās darblapas (doc, pdf, jpg...) par "interaktīvām darblapām". Skolēni var aizpildīt darba lapas tiešsaistē un nosūtīt savas atbildes skolotājam. Platformas fukcionalitāte motivē skolēnus un skolotāji ietaupa laiku, jo daudzas skolēnu atbildes tiek vērtētas automatizēti. Pamācībā izskaidrotas platformas lietošanas funkcijas, aprakstīti soļi profila izveidei, darblapu nosūtīšanai, u.c.noderīgi soļi.
Digitāls mācību līdzeklis 1.- 4.klašu skolēniem “Klimats un tā pārmaiņas”
Pievienots:Izstrādāts bezmaksas digitāls mācību līdzeklis 1.- 4.klašu skolēniem “Klimats un tā pārmaiņas”. Digitālo rīku var lietot, izmantojot interaktīvo tāfeli, planšetes vai datorus. Lai nodrošinātu optimālu digitālā rīka darbību, iesakām, to atvērt interneta pārlūkprogrammā Chrome vai Edge (Vai citā uz Google Chrome bāzes būvētā pārlūkprogrammā). Saite uz digitālo mācību līdzekli: https://www.digi4clima.org/ . Digitālā rīka lietošanas instrukcija skatāma pievienotajā materiālā.
KAHOOT PLATFORMAS LIETOŠANAS PAMĀCĪBA SKOLOTĀJA DARBĀ
Pievienots:Kahoot platforma piedāvā iespēju pedagogiem veidot testus dažādos mācību priekšmetos par dažādām tēmām. Kahoot var izmantot visa vecuma skolēniem un ar jebkuru ierīci (datoru, viedierīci, planšetdatoru) un skolēniem nav nepieciešama reģistrēšanās jeb konta izveide. Platforma ir paredzēta tam, lai mācīšanās procesu padarītu interaktīvu un jautru.
Atgriezeniskās saites paņēmienu rokasgrāmata skolotājiem
Pievienots:Rokasgrāmatā ietvertas 111 atgriezeniskās saites aktivitātes, kuras skolotāji var izmantot gan klātienes, gan neklātienes mācību procesā. Tās sagrupētas tā, lai skolotāji var vieglāk atrast piemērotāko paņēmienu konkrētai situācijai. Rokasgrāmatā pieejams arī teorētiskais materiāls atgriezeniskās saites pielietojuma izpratnes pilnveidei, kas atspoguļo efektīvas un pozitīvas AS būtību. Darbs izstrādāts konkursa "Mācies digitāli" ietvaros 2021./2022. māc.g.
Youtube kanāla izmantošana kompetenču apgūšanai attālināta un jaukta mācību procesa ietvaros
Pievienots:Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolas skolotāja Daina Birkenbauma ir izveidojusi Youtube kanālu, kurā ievietoti apmēram 130 video materiāli, ko var izmantot mācību priekšmetā "Bioloģija". Ieskatam tiek piedāvāts vienas video stundas un pievienoto materiālu apraksts, kā arī norādīta Youtube kanāla saite. Darba autore materiālus veidojusi, akcentējot jaunajā standartā aktuālās prasmes un caurvijas. Materiāls iesniegts konkursam "Mācies digitāli" 2021./2022. māc. g.
Metodiskais materiāls koku un krūmu noteikšanai ziemā
Pievienots:Metodiskajā materiālā koku un krūmu noteikšanai ziemā ir izveidotas noteicēja kartītēs, kurās ir attēloti savvaļas un dekoratīvo koku un krūmu zari ar pumpuriem un doti augu nosaukumi latviešu, latīņu un krievu valodā. Materiāls tapis Rīgas Jauno tehniķu centrā.
Augi pavasarī
Pievienots:Metodiskajā materiālā “Augi pavasarī” ir apkopoti pavasarī ziedoši lakstaugi, kas klasificēti pēc to ziedu krāsas. Materiāls tapis Rīgas Jauno tehniķu centrā.
"Dabas alfabēts"
Pievienots:"Dabas alfabēts" ir uzdevumu krājums dzīvo organismu nosaukumu apguvei. Materiāls tapis Rīgas Jauno tehniķu centrā 2021. gadā. Krājumā iekļauti 20 uzdevumi. Katrs sastāv no 2 lapām - uzdevumu lapas - tabula ar latviešu alfabēta burtiem un dzīvo organismu attēliem un šifra.
Portfolio satura un valodas integrētai apguvei
Pievienots:Metodiskais līdzeklis “Portfolio mācību jomu satura un latviešu valodas integrētai apguvei” pamatizglītības un vidējās izglītības skolotājiem veidots, lai palīdzētu mazākumtautību skolēniem mācību priekšmetu satura apguves procesā apgūt arī latviešu valodu. Izstrādāts Latviešu valodas aģentūras īstenotā ESF projekta Nr.8.3.1.1/16 „Kompetenču pieeja mācību saturā” ietvaros.
Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijas skolotājas Agijas Lāces pieredze attālinātā mācību procesa organizēšanā
Pievienots:Galvenās mācīšanas idejas, mācot Covid-19 laikā. Kā mācīt Covid-19 laikā? Kādas izmaiņas jāievieš? Kā adaptēties jaunajai situācijai? Kādi ir lielākie izaicinājumi? Kā notiek pāreja uz digitālo mācīšanu? Kādi rīki tiek izmantoti? Kādas ir digitālās mācīšanas priekšrocības?
Prezentācijas vērtēšanas rubrika. Tehnoloģijas un to radītās vides problēmas (12.kl.)
Pievienots:Materiāls ir rediģējams un pielāgojams gandrīz jebkuram mācību priekšmetam 7.-12. kl. (oriģ. izmantots 12. kl. dabaszinībam tematā "Tehnoloģijas un to radītās vides pārmaiņas". Kritēriji ļauj skolēnam pirms prezentācijas veidošanas saprast, kam jābūt redzamam radošā darba rezultātā, skolotājam atvieglo radošo darbu vērtēšanu un konkrētas atgriezeniskās saites sniegšanu, kā arī skolēnam gala rezultātā ir vieglāk saprast, kāpēc saņemts konkrētais vērtējums, kas ir izdevies un kas būtu jāpilnveido.
Patstāvīgais darbs ar tekstu. Cilvēka evolūcija (12.kl.)
Pievienots:Materiāls ir izmantojams kā lasīšanas uzdevums 12. klases dabaszinībās tematā "Evolūcija un ģenētika" vai 10. klases bioloģijā tematā "Dzīvības rašanās un evolūcija".
Mācību plāna paraugs. Atoma uzbūve. Radioaktivitāte (10.kl.)
Pievienots:Materiāls ir rediģējams un pēc būtības izmantojams jebkurā mācību priekšmetā 7.-12. klasei (oriģināli izmantots 10. klases dabaszinībām tematā "Atoma uzbūve. Radioaktivitāte"). Skolotājs plānā ieraksta plānotās tēmas un sasniedzamos rezultātus. Skolēni plānu saņem temata sākumā un katras tēmas noslēgumā atbild uz jautājumiem, tādā veidā reflektējot par zināšanu un prasmju apguvi.
Atmosfēru piesārņojošās gāzes (11.kl.)
Pievienots:Mateiālā ietilpst: teksts 5 slaidu prezentācijas izveidei un 5 slaidu prezentācijas vērtēšanas kritēriji. Tie ir izmantojami 11. klases dabaszinību tematā "Gāzes dabā un tehnikā", bet der arī ģeogrāfijā un ķīmijā. 5 slaidu prezentācijas vērtēšanas kritēriji ir rediģējams materiāls un pēc būtības pielāgojams gandrīz jebkuram mācību priekšmetam 7.-12. klasē .
Vides faktoru ietekme uz cilvēka organismu. Mazgāšanas un kosmētiskie līdzekļi.
Pievienots:Vides faktoru ietekme uz cilvēka organismu. Toksiskās un atkarību izraisošās vielas, Psihotropās vielas, Eletromagnetiskā starojuma ietekme, Skaņas ietekme un mērīšana, mazgāšanas līdzekļi, imunitāte. Materiāls iesniegts konkursa "Laiks iespējām" 2018./2019. ietvaros