Socrative ir interaktīva tiešsaistes platforma, kas ļauj skolotājiem veidot dažādas aptaujas, testus un viktorīnas un reāllaikā iegūt atgriezenisko saiti. Socrative ir piemērota gan klātienes, gan attālinātajam mācību procesam, padarot to par daudzpusīgu rīku, lai nodrošinātu efektīvu un iesaistošu mācību vidi. Skolēniem nav nepieciešams konts, nevajag instalēt programmatūru, jo socrative darbojas tīmeklī.
Platforma ir lielisks veids, kā aizraujošā veidā papildināt vārdu krājumu vai iegaumēt terminus. Mācību kartītes ļauj ātri apgūt jaunus jēdzienus, mācību aktivitātes ģenerē jautājumus no lietotāja ievadītās informācijas, savukārt testa aktivitāte ļauj izglītojamajiem sekot līdzi savam progresam un saņemt tūlītēju atgriezenisko saiti. Platforma ir pieejama gan tīmeklī, gan mobilajā lietotnē, padarot to ērti lietojamu jebkurā vietā.
Pamatnostādnes ir izstrādātas, lai palīdzētu pedagogiem izprast mākslīgā intelekta un datu izmantošanas potenciālu izglītībā un palielinātu izpratni par iespējamiem riskiem, lai pedagogi varētu pozitīvi, kritiski un ētiski iesaistīties MI sistēmās un pilnībā izmantot savu potenciālu. Pamatnostādnes ir būtiska daļa no ES politikas iniciatīvas Digitālās izglītības rīcības plānā 2021.–2027.
Mentimeter ir interaktīva prezentācijas programmatūras platforma, kas ļauj skolotājam iegūt reāllaika informāciju no saviem skolēniem ar tiešraides aptaujām, viktorīnām un vārdu mākoņiem. Skolēniem ir nepieciešami viņu mobilie tālruņi/planšetdators vai dators, lai piedalītos, un WiFi vai mobilo datu pieslēgums, lai varētu piekļūt internetam un iesniegt atbildes. Lietošanas instrukcijā plaši aprakstītas programmatūras iespējas prezentāciju veidošanā, funkciju pielietojums, rezultātu izguve.
Stundas plāns izstrādāts ZRKAC pedagogu konsultācijas "Mākslīgā intelekta rīki “ChatGPT” un “Gemini” mācību stundu plānu gatavošanā" ietvaros. Plāns ir autora veidots materiāls, izmantojot bezmaksas ģeneratīvā mākslīgā intelekta rīkus "ChatGPT" un "Google Gemini". Sasniedzamais rezultāts: iepazīstināt skolēnus ar CSS pamatiem un sniegt prasmes izveidot vienkāršu ārējo CSS failu un sasaistīt to ar mājas lapu. Stundas ilgums: 40 minūtes.
LiveWorksheets ļauj pārveidot tradicionālās drukājamās darblapas (doc, pdf, jpg...) par "interaktīvām darblapām". Skolēni var aizpildīt darba lapas tiešsaistē un nosūtīt savas atbildes skolotājam. Platformas fukcionalitāte motivē skolēnus un skolotāji ietaupa laiku, jo daudzas skolēnu atbildes tiek vērtētas automatizēti. Pamācībā izskaidrotas platformas lietošanas funkcijas, aprakstīti soļi profila izveidei, darblapu nosūtīšanai, u.c.noderīgi soļi.
Kahoot platforma piedāvā iespēju pedagogiem veidot testus dažādos mācību priekšmetos par dažādām tēmām. Kahoot var izmantot visa vecuma skolēniem un ar jebkuru ierīci (datoru, viedierīci, planšetdatoru) un skolēniem nav nepieciešama reģistrēšanās jeb konta izveide. Platforma ir paredzēta tam, lai mācīšanās procesu padarītu interaktīvu un jautru.
Projekts “Mobilās laboratorijas STEM zināšanu uzlabošanai”, projekta Nr. 2020-1-LV01-KA201-077502. Mācību materiāli skolēniem un rokasgrāmatu pedagogiem par tehnoloģijām, inženierzinātnēm un matemātiku (STEM). 7. un 8. kl. skolēniem -https://drive.google.com/file/d/1FrupKyjOqYUnfkzOLtIqxJ-Q-jwbK7zU/view , Moodle - https://drive.google.com/file/d/1qHbHUbnqIwdYdDltZH0VMR47m97ov5Ii/view
Projekts “Mobilās laboratorijas STEM zināšanu uzlabošanai”, projekta Nr. 2020-1-LV01-KA201-077502. Mācību materiāli skolēniem un rokasgrāmatu pedagogiem par tehnoloģijām, inženierzinātnēm un matemātiku (STEM). 7. un 8. kl. skolēniem -https://drive.google.com/file/d/1nb2sU1hKNASozmv0kAzFrcqFoQPqwh0b/view , Moodle - https://drive.google.com/file/d/1mL50N8Z7MNpWjSum0PFqVrKYW1UFb4if/view
Projekts “Mobilās laboratorijas STEM zināšanu uzlabošanai”, projekta Nr. 2020-1-LV01-KA201-077502. Mācību materiāli skolēniem un rokasgrāmatu pedagogiem par tehnoloģijām, inženierzinātnēm un matemātiku (STEM). 7. un 8. kl. skolēniem - https://drive.google.com/file/d/19iaD8AkgLlkU_jfniQASKmfEZGtD2k_L/view, Moodle - https://drive.google.com/file/d/1oXXz2UEohuqOaDTDQw5sU0O7zU9Gv7aG/view
Projekts “Mobilās laboratorijas STEM zināšanu uzlabošanai”, projekta Nr. 2020-1-LV01-KA201-077502. Mācību materiāli skolēniem un rokasgrāmatu pedagogiem par tehnoloģijām, inženierzinātnēm un matemātiku (STEM). 7. un 8. kl. skolēniem - https://drive.google.com/file/d/1p8YiuTCcgefPjefhO_uosWVHmdRcFC1m/view, Moodle - https://drive.google.com/file/d/1A1-FNlpP3epPc7pLY44hurcTGzlJV9Lw/view
Projekts “Mobilās laboratorijas STEM zināšanu uzlabošanai”, projekta Nr. 2020-1-LV01-KA201-077502. Mācību materiāli skolēniem un rokasgrāmatu pedagogiem par tehnoloģijām, inženierzinātnēm un matemātiku (STEM). 7. un 8. kl. skolēniem - https://drive.google.com/file/d/1fpR4DBvkPybXNQXQVC5J_cDDYq7W7xBu/view, Moodle - https://drive.google.com/file/d/1o9JEpPO4H1ca0xYTR_mSDie1STsWSWW3/view
Projekta “Mobilās laboratorijas STEM zināšanu uzlabošanai”, projekta Nr. 2020-1-LV01-KA201-077502. Mācību materiāli skolēniem un rokasgrāmatu pedagogiem par tehnoloģijām, inženierzinātnēm un matemātiku (STEM). 7. un 8. kl. skolēniem - https://drive.google.com/file/d/1yRsXaLGGSHblGI7goBfpx0j5etaMs2xN/view, Moodle - https://drive.google.com/file/d/1Op8bjsiGjOgeGwPleX-tGy4rdD9w5rCC/view
Rokasgrāmatā ietvertas 111 atgriezeniskās saites aktivitātes, kuras skolotāji var izmantot gan klātienes, gan neklātienes mācību procesā. Tās sagrupētas tā, lai skolotāji var vieglāk atrast piemērotāko paņēmienu konkrētai situācijai. Rokasgrāmatā pieejams arī teorētiskais materiāls atgriezeniskās saites pielietojuma izpratnes pilnveidei, kas atspoguļo efektīvas un pozitīvas AS būtību. Darbs izstrādāts konkursa "Mācies digitāli" ietvaros 2021./2022. māc.g.
Metodiskie materiāli
SOCRATIVE.COM PLATFORMAS LIETOŠANAS PAMĀCĪBA SKOLOTĀJA DARBĀ
Pievienots:Socrative ir interaktīva tiešsaistes platforma, kas ļauj skolotājiem veidot dažādas aptaujas, testus un viktorīnas un reāllaikā iegūt atgriezenisko saiti. Socrative ir piemērota gan klātienes, gan attālinātajam mācību procesam, padarot to par daudzpusīgu rīku, lai nodrošinātu efektīvu un iesaistošu mācību vidi. Skolēniem nav nepieciešams konts, nevajag instalēt programmatūru, jo socrative darbojas tīmeklī.
QUIZLET.COM PLATFORMAS LIETOŠANAS PAMĀCĪBA SKOLOTĀJA DARBĀ
Pievienots:Platforma ir lielisks veids, kā aizraujošā veidā papildināt vārdu krājumu vai iegaumēt terminus. Mācību kartītes ļauj ātri apgūt jaunus jēdzienus, mācību aktivitātes ģenerē jautājumus no lietotāja ievadītās informācijas, savukārt testa aktivitāte ļauj izglītojamajiem sekot līdzi savam progresam un saņemt tūlītēju atgriezenisko saiti. Platforma ir pieejama gan tīmeklī, gan mobilajā lietotnē, padarot to ērti lietojamu jebkurā vietā.
Ētikas pamatnostādnes pedagogiem par mākslīgā intelekta un datu izmantošanu mācīšanas un mācīšanās procesā
Pievienots:Pamatnostādnes ir izstrādātas, lai palīdzētu pedagogiem izprast mākslīgā intelekta un datu izmantošanas potenciālu izglītībā un palielinātu izpratni par iespējamiem riskiem, lai pedagogi varētu pozitīvi, kritiski un ētiski iesaistīties MI sistēmās un pilnībā izmantot savu potenciālu. Pamatnostādnes ir būtiska daļa no ES politikas iniciatīvas Digitālās izglītības rīcības plānā 2021.–2027.
MENTIMETER.COM PLATFORMAS LIETOŠANAS PAMĀCĪBA SKOLOTĀJA DARBĀ
Pievienots:Mentimeter ir interaktīva prezentācijas programmatūras platforma, kas ļauj skolotājam iegūt reāllaika informāciju no saviem skolēniem ar tiešraides aptaujām, viktorīnām un vārdu mākoņiem. Skolēniem ir nepieciešami viņu mobilie tālruņi/planšetdators vai dators, lai piedalītos, un WiFi vai mobilo datu pieslēgums, lai varētu piekļūt internetam un iesniegt atbildes. Lietošanas instrukcijā plaši aprakstītas programmatūras iespējas prezentāciju veidošanā, funkciju pielietojums, rezultātu izguve.
Stundas plāns datorikā 9.klasei "CSS pamati un CSS izmantošana mājas lapu veidošanā"
Pievienots:Stundas plāns izstrādāts ZRKAC pedagogu konsultācijas "Mākslīgā intelekta rīki “ChatGPT” un “Gemini” mācību stundu plānu gatavošanā" ietvaros. Plāns ir autora veidots materiāls, izmantojot bezmaksas ģeneratīvā mākslīgā intelekta rīkus "ChatGPT" un "Google Gemini". Sasniedzamais rezultāts: iepazīstināt skolēnus ar CSS pamatiem un sniegt prasmes izveidot vienkāršu ārējo CSS failu un sasaistīt to ar mājas lapu. Stundas ilgums: 40 minūtes.
LIVEWORKSHEETS.COM PLATFORMAS LIETOŠANAS PAMĀCĪBA SKOLOTĀJA DARBĀ
Pievienots:LiveWorksheets ļauj pārveidot tradicionālās drukājamās darblapas (doc, pdf, jpg...) par "interaktīvām darblapām". Skolēni var aizpildīt darba lapas tiešsaistē un nosūtīt savas atbildes skolotājam. Platformas fukcionalitāte motivē skolēnus un skolotāji ietaupa laiku, jo daudzas skolēnu atbildes tiek vērtētas automatizēti. Pamācībā izskaidrotas platformas lietošanas funkcijas, aprakstīti soļi profila izveidei, darblapu nosūtīšanai, u.c.noderīgi soļi.
KAHOOT PLATFORMAS LIETOŠANAS PAMĀCĪBA SKOLOTĀJA DARBĀ
Pievienots:Kahoot platforma piedāvā iespēju pedagogiem veidot testus dažādos mācību priekšmetos par dažādām tēmām. Kahoot var izmantot visa vecuma skolēniem un ar jebkuru ierīci (datoru, viedierīci, planšetdatoru) un skolēniem nav nepieciešama reģistrēšanās jeb konta izveide. Platforma ir paredzēta tam, lai mācīšanās procesu padarītu interaktīvu un jautru.
Metināšana (pedagoga rokasgrāmata)
Pievienots:Projekts “Mobilās laboratorijas STEM zināšanu uzlabošanai”, projekta Nr. 2020-1-LV01-KA201-077502. Mācību materiāli skolēniem un rokasgrāmatu pedagogiem par tehnoloģijām, inženierzinātnēm un matemātiku (STEM). 7. un 8. kl. skolēniem -https://drive.google.com/file/d/1FrupKyjOqYUnfkzOLtIqxJ-Q-jwbK7zU/view , Moodle - https://drive.google.com/file/d/1qHbHUbnqIwdYdDltZH0VMR47m97ov5Ii/view
Mehatronika (pedagoga rokasgrāmata)
Pievienots:Projekts “Mobilās laboratorijas STEM zināšanu uzlabošanai”, projekta Nr. 2020-1-LV01-KA201-077502. Mācību materiāli skolēniem un rokasgrāmatu pedagogiem par tehnoloģijām, inženierzinātnēm un matemātiku (STEM). 7. un 8. kl. skolēniem -https://drive.google.com/file/d/1nb2sU1hKNASozmv0kAzFrcqFoQPqwh0b/view , Moodle - https://drive.google.com/file/d/1mL50N8Z7MNpWjSum0PFqVrKYW1UFb4if/view
Apstrāde ar programmvadības darbagaldiem (pedagoga rokasgrāmata)
Pievienots:Projekts “Mobilās laboratorijas STEM zināšanu uzlabošanai”, projekta Nr. 2020-1-LV01-KA201-077502. Mācību materiāli skolēniem un rokasgrāmatu pedagogiem par tehnoloģijām, inženierzinātnēm un matemātiku (STEM). 7. un 8. kl. skolēniem - https://drive.google.com/file/d/19iaD8AkgLlkU_jfniQASKmfEZGtD2k_L/view, Moodle - https://drive.google.com/file/d/1oXXz2UEohuqOaDTDQw5sU0O7zU9Gv7aG/view
3D drukāšana (pedagoga rokasgrāmata)
Pievienots:Projekts “Mobilās laboratorijas STEM zināšanu uzlabošanai”, projekta Nr. 2020-1-LV01-KA201-077502. Mācību materiāli skolēniem un rokasgrāmatu pedagogiem par tehnoloģijām, inženierzinātnēm un matemātiku (STEM). 7. un 8. kl. skolēniem - https://drive.google.com/file/d/1p8YiuTCcgefPjefhO_uosWVHmdRcFC1m/view, Moodle - https://drive.google.com/file/d/1A1-FNlpP3epPc7pLY44hurcTGzlJV9Lw/view
3D modelēšana un reversā inženierija (pedagoga rokasgrāmata)
Pievienots:Projekts “Mobilās laboratorijas STEM zināšanu uzlabošanai”, projekta Nr. 2020-1-LV01-KA201-077502. Mācību materiāli skolēniem un rokasgrāmatu pedagogiem par tehnoloģijām, inženierzinātnēm un matemātiku (STEM). 7. un 8. kl. skolēniem - https://drive.google.com/file/d/1fpR4DBvkPybXNQXQVC5J_cDDYq7W7xBu/view, Moodle - https://drive.google.com/file/d/1o9JEpPO4H1ca0xYTR_mSDie1STsWSWW3/view
Mehānika un simulācijas (pedagoga rokasgrāmata)
Pievienots:Projekta “Mobilās laboratorijas STEM zināšanu uzlabošanai”, projekta Nr. 2020-1-LV01-KA201-077502. Mācību materiāli skolēniem un rokasgrāmatu pedagogiem par tehnoloģijām, inženierzinātnēm un matemātiku (STEM). 7. un 8. kl. skolēniem - https://drive.google.com/file/d/1yRsXaLGGSHblGI7goBfpx0j5etaMs2xN/view, Moodle - https://drive.google.com/file/d/1Op8bjsiGjOgeGwPleX-tGy4rdD9w5rCC/view
Atgriezeniskās saites paņēmienu rokasgrāmata skolotājiem
Pievienots:Rokasgrāmatā ietvertas 111 atgriezeniskās saites aktivitātes, kuras skolotāji var izmantot gan klātienes, gan neklātienes mācību procesā. Tās sagrupētas tā, lai skolotāji var vieglāk atrast piemērotāko paņēmienu konkrētai situācijai. Rokasgrāmatā pieejams arī teorētiskais materiāls atgriezeniskās saites pielietojuma izpratnes pilnveidei, kas atspoguļo efektīvas un pozitīvas AS būtību. Darbs izstrādāts konkursa "Mācies digitāli" ietvaros 2021./2022. māc.g.